Pentru prima dată în era digitală trăim o experiență colectivă fără precedent. Pentru marketeri, izbucnirea crizei pandemice a fost un semnal de alarmă. Strategiile de marketing au fost zdruncinate, iar companiile și-au redus acțiunile de promovare.

Unul dintre motivele pentru care marketerii și-au redus sau chiar și-au anulat campaniile de promovare este acela că nu își doresc să pară insensibili față de situația actuală. Să vinzi produse/servicii pare a nu fi o idee bună. Dar este o idee atât de rea?

Să nu uităm că suntem oameni cu pasiuni și avem nevoie de conexiune. Acest lucru este valabil și pentru branduri. Și ele au nevoie să ajungă la comunitățile lor. În plus, consumatorii nu văd ceva greșit în promovare, puțini fiind cei care consideră că ar trebui oprite campaniile. Asta ne confirmă un studiu recent realizat de Kantar pe un panel de consumatori la nivel global. Conform acestuia, doar 8% dintre cei intervievați consideră că ar trebui întrerupte campaniile de promovare.

Ceea ce își doresc însă aceștia este ca mesajele publicitare să fie adaptate contextului. 74% dintre consumatori spun că marketerii nu ar trebui să profite de situația de criză în încercarea de a vinde mai mult. Ar trebui, însă, să informeze despre acțiunile pe care le inițiază la nivel de companie, de comunitate.

Cum să comunici în criza pandemică?

Comunicarea în perioada pandemiei trebuie să țină cont de câteva aspecte: recunoaștere, ascultare activă, empatie. Recunoașterea faptului că ne luptăm cu toții să depășim această perioadă, atenția la preocupările comunității și transparența, tonul empatic și sincer.

Datele studiului Kantar arată că mesajele trebuie să fie pozitive, valorile brandului trebuie transmise și că un ton liniștitor este de preferat.

Mulți consumatori (41%) consideră că ar trebui evitat tonul umoristic.

Dacă marketerii vor ține cont de aceste aspecte, își vor adapta strategia de comunicare, vor afișa un bun simț al responsabilității sociale prin campanii publicitare vor avea chiar de câștigat. Toată această criză prin care trecem:
✅ poate oferi unei organizații un mod de a se distinge de alte companii din domeniul ei,
✅ poate duce la inovare în afaceri, creând oportunități și creșterea influenței,
✅ poate fi un mod eficient de a îmbunătăți reputația unei organizații și de a crește vânzările,
✅ permite companiilor să se ocupe de probleme care ar putea provoca fricțiuni între aceasta și comunitățile locale, angajați, clienți sau furnizori.

Așadar, comunicați inteligent, gândiți acțiunile bine, dar nu renunțați la comunicare. Puteti analiza studiul Kantar aici.