Digitalizarea și creșterea opțiunilor de achiziție pentru consumatori vin cu un set de provocări pentru branduri. În primul rând vorbim despre o cantitate importantă de date inteligente ce pot ajuta brandul să câștige notorietate sau să rămână „top of mind„.

Apoi vorbim despre cum putem impulsiona achizițiile prin simplificarea călătoriei consumatorului prin platforma brandului. Brandurile care înțeleg provocările cu care se confruntă oamenii în mediul digital și folosesc aceste insight-uri pentru îmbunătățirea experienței vor reuși să consolideze relația brand-consumator.

Digitalizarea vine însă și cu oportunități, precum inovare și forward-thinking. Spre exemplu, în vreme ce unele branduri se chinuie să diminueze diferențele de preț, altele oferă asistență personală digitală pentru stimularea vânzărilor pe termen lung.

De asemenea, brandurile nu doar că trebuie să interacționeze mai rapid și mai eficient cu clienții, ele trebuie să arate și empatie, înțelegere și să pună la dispoziția lor un serviciu personalizat. Câștigătorii mediului digital vor fi acele branduri care pun nevoile oamenilor pe primul loc.

Putem trage astfel concluzia că, pentru consilidarea relației brand-consumator în mediul digital, este necesară centrarea pe client prin experiențe de tipul „human digital„.

Ce își doresc consumatorii de la branduri, în mediul digital?

Încredere. Nu mai este suficient să ai un produs care arată bine sau are cel mai mic preț. Consumatorii vor produse care comunică transparent. Cheia nu este cantitatea de informații, ci calitatea acestora. Companiile vor câștiga încrederea consumatorilor atunci când vor fi dispuse să îi asculte, să le înțeleagă nevoile și să le ofere informații corecte.

Experiență fără fricțiuni. Unii consumatori abandonează o „achiziție„ online din mai multe motive. Fie au prea puține opțiuni pe un site, fie au prea multe opțiuni, fie găsesc cu greu un produs în cadrul site-ului, fie nu au suficiente informații ori se confruntă cu erori de funcționare.

Prea multe opțiuni pot da naștere unei culturi a indeciziei. Cumpărătorii devin frustrați, astfel că brandurile trebuie să faciliteze toată călătoria acestora în mediul online și să-i ajute să aleagă rapid și ușor ce au nevoie.

Citește și: Ce include o strategie social media în perioada de criză?

Asistență și suport. Factorul uman favorizează o relație unică între brand și consumator, câștigând încrederea și permițând o mai mare loialitate a clienților. Astfel, asistenții digitali îi pot ajuta pe consumatori să aleagă mai repede și mai ușor.

Engagement inovator. Viteza cu care avansează tehnologiile determină sporirea atenției companiilor asupra comportamentului și preferințelor consumatorilor. Comerțul conversațional este următorul trend când vine vorba de customer engagement. Utilizarea aplicațiilor de voce demonstrează că interacțiunile bazate pe dialog devin rapid norma.

Dacă ai o platformă de brand și vrei să consolidezi relația cu clienții, implementarea acestor sugestii ți-ar putea aduce rezultate mai rapid decât te aștepți.