Content marketing, două dintre cele mai întâlnite cuvinte în domeniul comunicării din ultimii ani. Și nu degeaba. Content marketing-ul trebuie „privit„ cu multă atenție și luat în considerare când vine vorba de crearea unei strategii sustenabile de brand.

Auzim adesea „conținutul este rege„, dar ce înseamnă asta mai exact? Fără conținut, afacerea ta nu există. E dur, dar cam așa este.

Cum vine asta? Păi, gândește-te că ai un site. Fără conținut, site-ul tău nu înseamnă mai nimic. Ești prezent pe câteva rețele de socializare. Fără conținut, acestea nu aduc nicio valoare afacerii tale. Fără a-ți informa clienții și prospecții despre produsele și serviciile pe care le oferi, fără a-i educa, poți aștepta mult și bine ca cifra ta de afaceri să crească exponențial.

În marea digitală, fără să ai un arsenal de luptă, respectiv fără a implementa și o strategie conținut, nu te poți „bate„ pe cotă de piață. Asta pentru că ești aproape de negăsit. Toată lumea caută atenția consumatorilor, iar marketing-ul prin conținut face posibil ca afacerea ta să fie mai vizibilă.

Citește și: 6 principii Gestalt ale percepției vizuale, aplicate în marketing online

Iar acesta nu este singurul motiv pentru care trebuie să încluzi content marketing-ul în strategia de construcție a brandului. Uite și alte argumente:

Content marketing permite ca întâlnirea dintre produsul tău și cumpărător să se producă mai ușor și să creeze o legătură puternică între ele. Povestea produsul tău, a afacerii tale, este mai mult decât un spot la TV, decât un banner online, decât o reclamă plătită pe Google Ads. Ca manager, trebuie să te asiguri că povestea ta este auzită. Desigur că unii oameni cumpără direct, fără o relație aparte cu un produs/ o marcă. Dar mulți consumatori își doresc o relație pe care se pot baza și în viitor. Marketing-ul prin conținut spune clientului cine ești tu, ce faci pentru el și îl menține conectat în timp cu produsul/ serviciul tău.

Conținutul bun creează încredere. Prin conținut poți crea o punte emoțională. Dacă un consumator caută niște răspunsuri și se întâmplă ca tu să i le oferi prin intermediul canalelor tale de comunicare, acesta va avea o atitudine pozitivă față de afacerea ta. Acesta poate ajunge să aibă încredere în produsul/ serviciul tău grație cunoștințelor demonstrate din domeniul tău.

Citește si: Cum consolidezi relația brand-consumator în mediul digital?

Clienți mai mulți cu buget mai mic. Rentabilitatea investiției în content marketing (bine executat) este uluitoare. În funcție de cât de bine dezvolți conținut pentru a se potrivi publicului țintă, poți vedea rate de conversie mai mari decât dacă nu ai implementa un plan de marketing prin conținut.

Marketing-ul prin conținut sprijină alte tipuri de marketing. Te poți folosi de conținut ca să creezi un newsletter, ca să-ți direcționezi campaniile de Ads către el, ca să crești în Google. Cu cât oferi mai multe ocazii ca Google să-ți indexeze conținutul, cu atât mai multe oportunități sunt de a fi găsit pe o varietate de cuvinte cheie. Cu cât un consumator vă descoperă mai mult în căutările sale online, cu atât mai probabil este să acceseze conținutul și, în final, să devină și client.

Nu în ultimul rând, nu omite să-ți tratezi clienții și prospecții cu respect. Asta presupune să fii autentic și sincer când vorbești despre afacerea ta.

Dacă nu ai un plan de content marketing, dacă nu știi cum să-l creezi și implementezi, punem noi la bătaie toate cunoștințele dobândite în ultimii 11 ani de activitate. Scrie-ne pe office@entourage.com.ro și hai să discutăm cum poți construi brandul afacerii tale prin content marketing!