Strategia de conținut extins sau așa numitul „long-form content„ câștigă tot mai mult teren în domeniul marketing-ul digital și al creării de conținut în mediul online. Această strategie implică crearea de conținut semnificativ mai lung în termeni de cuvinte, pagini sau durată a unui video spre deosebire de conținutul scurt și concis. Deși pare că utilizatorii din online au o atenție din ce în ce mai scurtă, există numeroase beneficii ale strategiei de conținut „long-form„.

Tot mai multe branduri aleg să includă conținut „long-form„ în strategia lor de comunicare online, deoarece aceasta poate oferi informații detaliate și de calitate, poate crea autoritate pe o nișă de conținut, poate îmbunătăți rezultatele SEO și poate favoriza retenția vizitatorilor.

Conținutul extins poate crea autoritate

Această formă de conținut permite construcția autorității pe un subiect. Atunci când utilizatorii găsesc un conținut mai larg și bine investigat/prezentat tind să-l perceapă pe creator ca pe o sursă informativă de încredere. Mai mult, unele teme chiar necesită un spațiu mai extins pentru a fi abordate și a răspunde unor întrebări specifice. Conținutul extins oferă acest spațiu în care poți detalia un subiect.

De exemplu, gândește-te la domenii precum medicina sau tehnologia. Un articol prea scurt pe o temă de sănătate, nevalidat și de anumite studii sau de un medic, este deseori ignorat. De cealaltă parte, când un articol vine cu dovezi ale unor studii, cu informație amplă pe o temă dată, cu opinia unui medic recunoscut, el este mai bine primit de către public.

Citește și: Dorina Ene, Consultant Marketing: Valoarea trebuie să fie principalul scop al conținutului de brand

Conținutul extins te poate diferenția pe o piață aglomerată

În strânsă legătură cu autoritatea se poziționează și calitatea de expert. „Long-form content„ oferă oportunitatea ca un brand să se diferențeze pe o piață saturată, poziționându-l ca expert în domeniul său.

Să luăm un exemplu din domeniul medical. O clinică de stomatologie care creează conținut pe teme specifice și care are o echipă medicală implicată în crearea acestui conținut se poate diferenția mult mai ușor față de altele care nu fac aceste lucruri.

Citește și: Cum să optimizezi strategia de content marketing ca să crești rata de conversie?

Conținutul extins oferă valoare și fidelizează consumatorii

Încrederea câștigată a consumatorilor conduce mai departe la fidelizarea lor și repetarea vizitelor pe canalul respectiv. Rezultatul? Mai multe lead-uri pentru brand.

Conform unui studiu Forester Research, brandurile care utilizează conținut „long-form„ au cu 70% mai multe șanse să genereze lead-uri fața de cele care nu fac acest lucru.

Conținutul extins asigură diversitate și, astfel, devine mai atractiv

Conținutul „long-form„ oferă posibilitatea includerii unei varietăți de formate în derularea sa. Poți combina elemente vizuale (imagini, grafice, video), dar și alte medii interactive. Această diversitate de formate transformă conținutul într-unul mai atractiv și poate ajunge în atenția mai multor publicuri țintă. Utilizarea multimedia te poate ajuta să explici concepte mai complexe și poate menține audiența mai implicată.

Revenind la exemplul clinicii stomatologice, un conținut care va include text, imagini relevante pe subiect și chiar intervenția video a unui specialist are șanse mai mari să atragă publicul.

Conținutul extins are potențial mai mare de viralitate

Conținutul extins are un potențial mai mare de a fi distribuit pe rețelele sociale. Dacă acesta este informativ, valoros și bine prezentat, este foarte probabil ca utilizatorii să îl distribuie cu urmăritorii lor. Acest fapt crește vizibilitatea și poate aduce cu sine noi clienți pentru brand.

Conținutul extins poate îmbunătăți rezultatele strategiei SEO

Google apreciază calitatea și relevanța unui conținut. Conținutul extins permite să incluzi o varietate de cuvinte relevante pentru subiectul abordat, fapt care crește posibilitatea de a apărea organic în rezultatele căutărilor pe motorul de căutare. În plus, Google consideră timpul petrecut pe o pagină ca indicator de calitate și relevanță.

Un studiu HubSpot sugerează ca articolele cu mai mult de 3000 de cuvinte generează cu 78% mai mult trafic organic decât cele cu mai puțin de 1000 cuvinte.

De reținut despre conținutul extins

Există percepția că acest tip de conținut este plictisitor. Aceasta rezultă doar din calitatea și relevanța conținutului pentru publicul țintă. Ca să eviți această percepție, este esențial să menții informația atractivă, să utilizezi vizualuri și să structurezi conținutul clar, să oferi exemple și cazuri practice și să inviți la intercațiune. Folosește un limbaj clar și accesibil publicului tău țintă, oferă un rezumat și puncte cheie.

Este evident că o strategie de conținut extins are numeroase beneficii care pot aduce valoare brandului și să genereze rezultate mai bune decât conținutul scurt.

Strategia de conținut extins:

  • permite aprofundarea unei teme,
  • construiește autoritate,
  • îmbunătățește strategia SEO,
  • menține audiența angajată,
  • poate soluționa probleme complexe.

Este fundamental să ai în vedere că NU lungimea este un obiectiv în sine, ci calitatea, relevanța și valoarea adusă consumatorilor prin intermediul conținutului.

Dacă ți s-a părut util acest articol, nu ezita să îl împărtășești și cu prietenii tăi antreprenori!